Heeft u een vraag?
Stel hem hierIntroductie
U heeft op basis van een door ons gegeven advies via ons kantoor een hypothecair krediet afgesloten.
Dit hypothecaire krediet heeft een looptijd van meerdere jaren. Wij hebben u bieden u aan om u gedurende de looptijd van dit hypothecaire krediet ook te adviseren over vragen en wensen die bij u ontstaan met betrekking tot dit hypothecaire krediet. De diensten die wij gedurende het bestaan van de hypotheekovereenkomst kunnen verlenen hebben betrekking op:
Voor de goede orde wijzen wij erop dat deze afspraken alleen betrekking hebben op de diensten die wij aan u verlenen. Met betrekking tot het hypothecaire krediet zelf heeft u een overeenkomst gesloten met de geldverstrekker. Op deze hypotheekovereenkomst zijn andere voorwaarden van toepassing. Ditzelfde geldt voor de schadeverzekeringen waarvoor u een overeenkomst afsluit met een of meerdere verzekeringsmaatschappijen.
Het abonnement heeft betrekking op de bestaande hypotheekovereenkomst, waarbij uw geldverstrekker u een hypotheek heeft verstrekt voor het pand, welke u permanent bewoond en de eventuele aan deze onroerende zaak gerelateerde schadeverzekeringen.
Varianten in omvang dienstverlening
Niet elke cliënt heeft behoefte aan dezelfde dienstverlening. Wij geven u daarom de keuze uit drie vormen van dienstverlening. Dit zijn verschillende abonnementsvormen met ieder zijn eigen onderdelen. Ter onderscheiding noemen wij deze varianten brons, zilver en goud. Hierbij is brons de variant met een beperkte dienstverlening en goud de variant met de meest uitgebreide dienstverlening die wij u kunnen bieden.
Samenvatting onderdelen dienstverlening
Hieronder ziet u een overzicht van de drie varianten van dienstverlening die wij aanbieden. Per variant treft u een korte omschrijving aan van de inhoud van de verschillende onderdelen van het betreffende abonnement. Een meer uitgebreide omschrijving van de onderdelen van het abonnement kunt u hier nalezen in de toelichting Nazorg Hypotheken.
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Advisering Schadeverzekeringen |
|
|
|
Inventariseren van de verzekerbare risico's op het gebied van particuliere schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning die nu nog niet zijn verzekerd |
Nee |
Ja |
Ja |
Marktanalyse van de verzekerbare risico's met betrekking tot uw woning die al zijn verzekerd |
Nee |
Ja |
Ja |
Advies om wel of geen aanvullende verzekeringen met betrekking tot uw woning af te sluiten |
Nee |
Ja |
Ja |
Bemiddeling Schadeverzekeringen |
|
|
|
Onderzoek naar de kwaliteit van de voorwaarden van de schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning en de hoogte van de premie van aanvullend te verzekeren risico's en ons advies daarover |
Nee |
Ja |
Ja |
Verzorgen van voorlopige dekkingen met betrekking tot de schadeverzekeringen tot uw woning indien wenselijk en nadrukkelijk met u afgesproken |
Nee |
Ja |
Ja |
Verzorgen van de aanvraag van de nieuwe schade- verzekeringen met betrekking tot uw woning en de bewaking van termijnen |
Nee |
Ja |
Ja |
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
|
Verzorgen van de communicatie met de verzekeringsmaatschappijen waarbij schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning moeten worden opgezegd of worden aangepast |
Nee |
Ja |
Ja |
|
Bewaking tijdige ontvangst verzekeringsdocumenten van de schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning en controle of inhoud conform onze aanvraag is |
Nee |
Ja |
Ja |
|
Controle juiste premiestelling van de schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning inclusief recht op premiekortingen |
Nee |
Ja |
Ja |
|
Beheer Schadeverzekeringen |
|
|
|
|
Archivering van de particuliere schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
|
Periodieke controle of bestaande verzekeringen nog passen bij uw omstandigheden |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar |
|
Online overzicht bestaande schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
|
Ondersteuning bij schade |
|
|
|
|
Ondersteuning bij invullen schade aangifte |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
|
Benoeming indien wenselijk van contra expertise |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Overleg met verzekeringsmaatschappij en bewaking termijnen |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Controle juistheid standpunten verzekeringsmaatschappij |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Beheer vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermers |
Brons |
Zilver |
Goud |
Archivering van de documenten inzake de vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen en betalingsbeschermers met betrekking tot uw woning |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Online overzicht bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen en betalingsbeschermers met betrekking tot uw woning |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Onderhoud vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermers |
|
|
|
Periodieke controle of de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermers met betrekking tot kosten en rendement zich ontwikkelen conform de verwachting ten tijde van het advies |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar |
Periodieke controle of wijzigingen in uw persoonlijke situatie het wenselijk maken de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermers aan te passen |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar |
Het verzorgen van het doorvoeren van door u gewenste wijzigingen met betrekking tot de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermers |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Ondersteuning bij claim op een betalingsbeschermer |
|
|
|
Ondersteuning bij invullen schade aangifte betalingsbeschermer |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Overleg met verzekeringsmaatschappij en bewaking termijnen |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Controle juistheid standpunten verzekeringsmaatschappij |
Nee |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen |
Beheer hypotheekovereenkomst |
|
|
|
Archivering van de documenten inzake de hypothecaire kredietovereenkomst met betrekking tot uw woning die via ons kantoor zijn gesloten |
Ja |
Ja |
Ja |
Online overzicht bestaande hypotheekovereenkomst, met betrekking tot uw woning |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten |
Onderhoud hypotheekovereenkomst |
|
|
|
Informatie over relevante veranderingen van algemene aard op het gebied van sociale of fiscale wetgeving voor zover in het algemeen van belang voor consumenten met een hypothecair krediet |
Ja |
Ja |
Ja |
Periodieke controle of het bestaande hypothecaire krediet nog passend is bij uw actuele persoonlijke situatie |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaar |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar |
Advies en verzorgen aanpassing bestaand hypothecair krediet als gevolg van wijzigingen in uw actuele persoonlijke situatie |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten |
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Periodieke controle hoe bestaand hypothecair krediet zich verhoudt tot actueel aanbod van geldverstrekkers |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaar |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar |
Advies over te kiezen renteperiode bij verstrijken renteverval periode |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar |
Voorafgaand aan het moment waarop de hypotheek moet worden afgelost, bespreken wij op welke wijze deze aflossing het best kan geschieden. |
Ja, mits via ons kantoor afgesloten |
Ja, mits via ons kantoor |
Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten |
Mogelijkheden voor aanvullende dienstverlening |
|
|
|
Verzorgen van aangifte en voorlopige teruggave IB |
Nee |
Nee |
Ja |
Verzorgen jaarruimte berekening |
Nee |
Ja |
Ja |
Ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid in het geval van scheiding |
Nee |
Nee |
Ja |
Kosten
Over de kosten van het door u gekozen abonnement zullen wij in een persoonlijk onderhoud meer informatie kunnen verstrekken. Indien wij voor u een schadeverzekering afsluiten, betaalt u voor die verzekering premie aan de verzekeringsmaatschappij. In die premie kan een vergoeding (provisie) zijn begrepen voor de werkzaamheden die wij als adviseur voor u verrichten. Deze provisie ontvangen wij van de verzekeraar. Indien dit het geval is, zal de provisie die wij ontvangen in mindering worden gebracht op de door u te betalen abonnementskosten. Wij beoordelen dit eenmaal per jaar, aan het einde van de periode van 12 maanden waarin de betreffende verzekering heeft gelopen. Indien er sprake is geweest van een door ons van de verzekeraar ontvangen provisie, betalen wij het aan provisie ontvangen bedrag aan u terug, onder afgifte van een specificatie daarvan.
Duur van het abonnement
Deze overeenkomst wordt aangegaan met een termijn van 12 maanden en eindigt derhalve op één jaar later. Twee maanden voor de einddatum informeren wij u per e-mail of schriftelijk dat het abonnement en daarmee onze dienstverlening, aan u gaat eindigen. Wij vragen u dan uitdrukkelijk of u het abonnement wenst te verlengen. Wilt u dat, dan wordt het abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is het abonnement voor u en ons dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard vertellen wij u in een persoonlijk onderhoud graag meer inhoudelijk over dit serviceabonnement!