Heeft u een vraag?
Stel hem hierIntroductie
U overweegt één of meerdere (particuliere) schadeverzekeringen af te sluiten. Een goed advies is daarbij belangrijk. Daartoe zijn wij uiteraard graag bereid. Wij leggen de afspraken die wij met u hebben gemaakt over onze dienstverlening vast.
Voor de goede orde wijzen wij erop dat deze afspraken alleen betrekking hebben op de diensten die wij aan u verlenen. Indien wij voor u een verzekering afsluiten ontstaat er tussen u en de betreffende verzekeringsmaatschappij een afzonderlijke (verzekerings)overeen-komst waarop andere voorwaarden van toepassing zijn.
Varianten in omvang dienstverlening
Niet elke cliënt heeft behoefte aan dezelfde dienstverlening. Wij geven u daarom de keuze uit drie vormen van dienstverlening. Dit zijn verschillende abonnementsvormen met ieder zijn eigen onderdelen. Ter onderscheiding noemen wij deze varianten brons, zilver en goud. Hierbij is brons de variant met een beperkte dienstverlening en goud de variant met de meest uitgebreide dienstverlening die wij u kunnen bieden.
Samenvatting onderdelen dienstverlening
Hieronder vindt u een overzicht van de drie varianten van dienstverlening die wij aanbieden. Per variant treft u een korte omschrijving aan van de inhoud van de verschillende onderdelen van het betreffende abonnement. Een meer uitgebreide omschrijving van de onderdelen van het abonnement kunt u hier nalezen.
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Inventarisatie van de risico's |
|
|
|
Inventariseren van de verzekerbare risico's op het gebied van particuliere schade- verzekeringen waarmee u te maken kunt krijgen |
Ja |
Ja |
Ja |
Analyse van de verzekerbare risico's die al zijn verzekerd |
Ja |
Ja |
Ja |
Zichtbaar maken van de risico's die u aanvullend kunt verzekeren en ons advies om dit wel of niet te doen |
Ja |
Ja |
Ja |
Bemiddeling |
|
|
|
Onderzoek naar de kwaliteit van de voorwaarden van de verzekering en de hoogte van de premie van aanvullend te verzekeren risico's en ons advies daarover |
Ja |
Ja |
Ja |
Verzorgen van voorlopige dekkingen indien wenselijk en nadrukkelijk met u afgesproken |
Ja |
Ja |
Ja |
Verzorgen van de aanvraag van de nieuwe verzekeringen en bewaking van termijnen |
Ja |
Ja |
Ja |
Verzorgen van de communicatie met de verzekeringsmaatschappijen waarbij verzekeringen moeten worden opgezegd of worden aangepast |
Ja |
Ja |
Ja |
Bewaking tijdige ontvangst verzekeringsdocumenten en controle of inhoud conform onze aanvraag is |
Ja |
Ja |
Ja |
Controle juiste premiestelling inclusief recht op premiekortingen |
Ja |
Ja |
Ja |
Archivering van de particuliere schadeverzekeringen die via ons kantoor zijn gesloten |
Ja |
Ja |
Ja |
Dienstverlening |
Brons |
Zilver |
Goud |
Beheer |
|
|
|
Archivering van particuliere schade- verzekeringen die door u via een ander finan-cieel dienstverlener zijn afgesloten dan wel rechtstreeks bij een verzekeringsmaatschappij zijn afgesloten |
Nee |
Ja |
Ja |
Periodieke controle van alle bestaande verzekeringen (zowel via ons als derden) gesloten of deze aangepast moeten worden aan veranderingen in uw situatie |
Nee |
Ja, eens in de 3 jaar, mits door ons kantoor geadministreerd |
Ja, elk jaar, mits door ons kantoor geadministreerd |
Periodieke controle van alle bestaande verzekeringen (zowel via ons als derden gesloten) of deze moeten worden aangepast aan nieuwe aanbiedingen in de markt |
Nee |
Ja, eens in de 3 jaar, mits door ons kantoor geadministreerd |
Ja, elk jaar, mits door ons kantoor geadministreerd |
Online overzicht bestaande verzekeringen die via ons kantoor zijn afgesloten |
Nee |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Administratieve verwerking van mutaties in verband met bijvoorbeeld aanpassing bezittingen, wijziging risicoadres, etc. |
Nee |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Schadebehandeling |
|
|
|
Ondersteuning bij invullen schade aangifte |
Nee |
Ja, mits afgesloten via ons kantoor |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Benoeming indien wenselijk van contra- expertise |
Nee |
Ja, mits afgesloten via ons kantoor |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Overleg met verzekeringsmaatschappij en bewaking termijnen |
Nee |
Ja, mits afgesloten via ons kantoor |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Controle juistheid standpunten verzekeringsmaatschappij |
Nee |
Ja, mits afgesloten via ons kantoor |
Ja, mits door ons kantoor geadministreerd |
Kosten
Over de kosten van het door u gekozen abonnement zullen wij u in een persoonlijk onderhoud meer informatie kunnen verstrekken. Indien wij voor u een schadeverzekering afsluiten, betaalt u voor die verzekering premie aan de verzekeringsmaatschappij. In die premie kan een vergoeding (provisie) zijn begrepen voor de werkzaamheden die wij als adviseur voor u verrichten. Deze provisie ontvangen wij van de verzekeraar. Indien dit het geval is, zal de provisie die wij ontvangen in mindering worden gebracht op de door u te betalen abonnementskosten. Wij beoordelen dit eenmaal per jaar, aan het einde van de periode van 12 maanden waarin de betreffende verzekering heeft gelopen. Indien er sprake is geweest van een door ons van de verzekeraar ontvangen provisie, betalen wij het aan provisie ontvangen bedrag aan u terug, onder afgifte van een specificatie daarvan.
Duur van het abonnement
Deze overeenkomst wordt aangegaan met een termijn van 12 maanden en eindigt derhalve op een jaar later. Twee maanden voor de einddatum informeren wij u per e-mail of schriftelijk dat het abonnement en daarmee onze dienstverlening, aan u gaat eindigen. Wij vragen u dan uitdrukkelijk of u het abonnement wenst te verlengen. Wilt u dat, dan wordt het abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is het abonnement voor u en ons dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard vertellen wij u in een persoonlijk onderhoud graag meer inhoudelijk over dit serviceabonnement!